Méretezés Morpher módosítóval (3ds Max)
2010. április 28.
Kategória: ,

Munkánk során előfordulhat, hogy egy objektumból különböző méretű változatokat kell előállítani, ilyenkor a sok vertex-tologatás helyett jól jöhet az alábbi egyszerű módszer.

A módszer alapját a Morpher módosító adja, amely képes egy objektum két vagy több változata között átmeneteket képezni. A megfelelően megválasztott változatokkal pedig ezeket az átmeneteket használhatjuk fel méret-variációk előállítására.

Nézzük meg, hogyan működik az eljárás egy ablak esetében, ha a szélesség illetve magasság értékeket szeretnénk változtatni.

Készítsünk két másolatot az ablakról, az egyiknek növeljük meg csak a szélességét (mozgassuk el jobbra a jobboldali vertexeit), a másiknak pedig csak a magasságát (mozgassuk felfelé a felső vertexeit).

Eredeti ablak, szélesebb változat, magasabb változat

Ezután adjuk hozzá a Morpher módosítót az eredeti ablakhoz.

A Morpher módosító a "Channel List" csoportban található csatornákban tárolja el az objektum különböző állapotait. Összesen 100 csatorna áll rendelkezésünkre, most csak az első kettőt fogjuk használni a szélesség ill. magasság beállításához.

Lejjebb, a "Channel Parameters" beállításoknál a "Pick Object from Scene"-re kattintva válasszuk ki a szélesebb ablakot. Ezzel a művelettel eltároltuk az ablak szélesebb változatát a Morpher módosító első csatornájában. És mivel ezt az állapotot eltároltuk, törölhetjük a jelenetből a szélesebb ablakot.

Ha most a Morpher módosító első csatornájának az értékét elkezdjük változtatni, akkor látni fogjuk, hogy az eredeti ablak és annak szélesebb változata közötti átmenetek képződnek. Alapbeállítás szerint az átmenetek 0-100% közötti tartományban jönnek létre, de ezt a korlátozást meg tudjuk szüntetni, ha a "Global Parameters" csoportban kikapcsoljuk a "Use Limits" opciót - ezután már tetszőleges mértékig növelhetjük vagy csökkenthetjük az értéket.

A magasság beállításához először aktiváljuk a Morpher módosító második csatornáját (nyomjuk be a gombot), majd az előzőekben leírtak szerint rendeljük hozzá a magasabb ablak változatot, majd végül töröljük a feleslegessé vált objektumot.

Végeredményként kaptunk egy olyan ablakot, amelynek szélességét és magasságát egyszerűen tudjuk változtatni, maga a objektum mozgatható-forgatható maradt, tudjuk többszörözni vagy akár újabb módosítók hozzáadásával további átalakításokat végezhetünk rajta.

Ablak méretezése Morpher módosítóval

comments powered by Disqus

Kategóriák

Linkek

Mómó Blender.hu Mindentbele.hu Tarnay Tünde Hegyi Andrea Virághalmy Eszter ColourLovers Sumo Paint Színszótár Textúrák
© 2000-2017 József Bálint - Minden jog fenntartva